Brzękowice Wał. Poszukiwanie jaskini.

Środa, 24 marca 2010 | dodano: 24.03.2010
Cadence avg:76
Udałem się dziś, w bardzo znane sobie rejony, chciałem jednak odkryć jedną z ostatnich tajemnic, tej okolicy.
Po drodze spotkałem bociana :)
Bociek w Bobrownikach © fredziomf

Pomiędzy Piekarami a Bobrownikami, tradycyjnie w związku z budową autostrady A1, sporo brudu na jezdni, i wzmożona koncentracja.
Bodowa A1 (wyburzanie domków) w Bobrownikach © fredziomf

Chciałem zlokalizować i może zaglądnąć do środka mini jaskini.
Jaskinia, autorstwo i prawa Portal trasyrowerowe.pl © fredziomf

Na miejscu długo jej szukałem pieszo, niestety nie udało mi się jej odnaleźć :(
Wybudowano za to, jezdnię asfaltową pomiędzy Brzękowicami Wałem, a Górą Siewierską.
Szosa w szczerym polu, pomiędzy Górą Siewierską a Brzękowicami Wałem © fredziomf

Jeszcze w tamtym roku, mordowałem się tam przez pole w błocie, a tu takie zaskoczenie. Atrakcyjność obu miejscowości, także ta rowerowa, wg mnie obecnie mocno wzrasta.
Skrzyżowanie w szczerym polu © fredziomf

W drodze powrotnej, udało mi się, uchwycić na zdjęciu paralotniarza. Co ciekawe czasem dolatują oni praktycznie na moje osiedle w Bytomiu. Czytałem także artykuł, gdzie paralotniarz startujący z tego miejsca, podleciał zbyt blisko Lotnista Pyrzowice, wprowadzając nie małe zamieszanie.
Paralotniarz startujący ze wzniesienia pomiędzy Górą Siewierską a Strzyżowicami © fredziomf

Ł3:252,5 km. [562,5]
Dane wycieczki: 48.70 km (1.50 km teren), czas: 02:21 h, avg:20.72 km/h, prędkość maks: 44.00 km/h
Temperatura:15.0 HR max:167 ( 85%) HR avg:136 ( 69%) Kalorie: 1986 (kcal)

vanhelsing dzięki, ale raczej unikam ciasnych pomieszczeń, ta mini jaskinią, grotą się zainteresowałem, bo to chyba najbliższy taki obiekt. Czysta ciekawość.
fredziomf
- 10:38 niedziela, 28 marca 2010 | linkuj
Jak lubisz szukać jaskiń to zagłęb się w rejony Bukowna i świetnie brzmiącej "Diablej Góry" Jest tam dosyć ciekawa jaskinia, trzeba się trochę natrudzić, żeby się w nią zagłębić. Dalej, ciekawe jaskinie i opuszczone kopalnie są w Czernej ( zaraz przy klasztorze, trzeba przejść przez teren klasztorny i wyjść w las małą furtką. Tam są dwie spore kopalnie. Ogólnie na Jurze dużo tego jest, niektóre nie wymagają szpeju żeby się tam dostać, więc można poszukać ;)
vanhelsing
- 22:01 piątek, 26 marca 2010 | linkuj
Ja też się nabrałam na boćka :D :D :D
anwi
- 06:17 czwartek, 25 marca 2010 | linkuj
robin Tamta cała okolica jest spoko na rower, pod B.Wał prowadzi ciekawy stromy podjazd, a dzięki temu nowemu fragmentowi, można rozwijać ciekawe prędkości.

codeisred Ślady już czekają.

All Jaki bociek jest każdy widzi :)
fredziomf
- 23:12 środa, 24 marca 2010 | linkuj
Bocian to chyba aż z Chin przyleciał:D jak wszystko...:P
kundello21
- 22:51 środa, 24 marca 2010 | linkuj
Z tym boćkiem to mnie ładnie wypuściłeś:))))
Kajman
- 22:13 środa, 24 marca 2010 | linkuj
O widzę u was też już bociany przyleciały :D no nie źle
Szosa na 5- zdjęciu rewelacja ! żeby takie drogi były dla rowerzystów ... a samochody na ścieżki :D
sikor4fun-remove
- 21:13 środa, 24 marca 2010 | linkuj
fredzio kolejna fajna wycieczke tu przedstawiasz :). pracuje na swoim gps-em wiec jak sie uda to bede twoje slady bral. pozdr.
codeisred
- 21:00 środa, 24 marca 2010 | linkuj
Dziwne czasy nastały boćki wiją gniazda w oponach;)
pietrek
- 20:35 środa, 24 marca 2010 | linkuj
Nic tylko wymiatać po takiej pięknej pustej szosie.
robin
- 20:19 środa, 24 marca 2010 | linkuj

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa osicz