GKW. Wąskotorówka Bytom - Miasteczko Śląskie. Znowu kursuje!

Piątek, 16 lipca 2010 | dodano: 16.07.2010
Nie ubieram dziś ubrania rowerowego. Stawiam na spokój i relaks.
Jadę ponad 2,5 km i jestem na przystanku GKW Bytom Główny. Wybieram chyba najmniej popularną godzinę odjazdu, czyli 16tą. Razem ze mną, na odjazd oczekuje 15 osób.

Kolejka od niedawna, znowu kursuje na pełnym dystansie 21 km.

Podmyty most (podczas powodzi) w Tarnowskich Górach, wyłączył najpopularniejszy przystanek, nad zalewem Chechło-Nakło i zagroził istnieniu 150-letniej wąskotorówce. Na pomoc przyszło miasto i awaryjnie naprawiło nasyp.

Oto pełna trasa przejazdu wąskotorówką, z Bytomia do Miasteczka Śląskiego.

Bilety 6zł, ulgowy 3zł. Dzieci do lat 4ech i rowery za darmo. Wszelkie info tutaj oraz na oficjalnej stronie.

Przypomina mi się grupowa wycieczka kolejką, z podstawówki.

Rowery można przewozić za darmo, w ostatnim wagonie bagażowym.

Specjalnie nie opisuję atrakcji. Dla osób nie z okolicy, wymienię jedynie, Elektrociepłownię Szombierki, Dolomity Sportową Dolinę i Kopalnię Srebra.

Wg GPSa, kolejka jedzie ze średnią prędkością 19 km/h i cała trasa trwa 1h i 6min + przystanki.

W kilku miejscach, aż się prosi o szlak rowerowy, wzdłuż torów. Ale i dziś można spotkać rowerzystów na trasie kolejki.

Na trasie GKW mijamy sporo lasów. Max speed kolejki wg GPSa to 42,5 km za Dolomitami.

A poniżej najpopularniejszy przystanek, nieopodal jeziora.

Wysiadam w Miasteczku i jadę lasem, rowerem nad jezioro.
Dostaję telefon, że w Bytomiu jest burza. Z rowerku wodnego po Chechle nici. Z uwagi na zbliżającą się burzę, wracam lasami przez Świerklaniec, do domu.
Wśród błysków, ale nie zmokłem.
Ł3:23,5 km. [2162]
Dane wycieczki: 23.50 km (11.50 km teren), czas: 01:07 h, avg:21.04 km/h, prędkość maks: 37.50 km/h
Temperatura:28.0 HR max:166 ( 85%) HR avg: (%) Kalorie: (kcal)

Świetne są wąskotorówki:)
kundello21
- 09:39 niedziela, 18 lipca 2010 | linkuj
niradhara grzybiarzem nie jestem, tabliczki nie wypatrzyłem, ale podoba mi się taka treść.
Yacek rozkład jazdy w linku powyżej.
fredziomf
- 07:48 niedziela, 18 lipca 2010 | linkuj
Bardzo fajna ta kolejka. Chyba się wybiorę bo wąskotorówką dawno nie jeździłem. Pozdro!
Yacek
- 07:31 niedziela, 18 lipca 2010 | linkuj
Wąskotorówki są urocze. Czy zauważyłeś gdzieś może tabliczka "zabrania się zbierania grzybów podczas jazdy pociągu" :D
niradhara
- 07:17 niedziela, 18 lipca 2010 | linkuj
Za dzieciaka bardziej mi się podobało, ale i tak kolejka jest fajna.
fredziomf
- 19:21 sobota, 17 lipca 2010 | linkuj
Genialne zdjęcia z kolejki :) Niedawno miałem okazję się pierwszy raz w życiu przejechać na odcinku TG - Szombierki - TG, i przyznam, ciekawe doświadczenie. Jak ktoś ma trochę czasu to na pewno warto się wybrać :)
Goofy601
- 14:50 sobota, 17 lipca 2010 | linkuj

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa iaiwr