Czerwony Rowerowy Szlak Kościuszkowski. Racławice-Janowiczki, Słomniki.

Sobota, 14 sierpnia 2010 | dodano: 18.08.2010Kategoria 70-100 km, Ślad GPS
Weekend w Małopolsce. Upalny dzień. Czekam do późnego popołudnia, by wyruszyć w normalnej temperaturze. Ruszam przy 32 stopniach w cieniu.
Cel na dziś: dojazd ponad 5 km do Przesławic, pętla około 91,5 km Rowerowym Szlakiem Kościuszkowskim i powrót z Przesławic do Proszowic. Razem ponad 100 km.

W miarę dokładny przebieg szlaku, można zobaczyć Tutaj. Ja dodatkowo dokładny ślad szlaku widzę na swoim GPSie.

Przed wsią Rzedowice, dostrzegam potwierdzenie, iż faktycznie jadę czerwonym szlakiem rowerowym. W praktyce oznaczenie występuje co kilkaset metrów, lub kilka kilometrów przy większych skrzyżowaniach.

I charakterystyczne dla tej okolicy widoki.

Są żniwa, więc na trasie widzę mnóstwo kombajnów.

Jest kilka wzniesień, asfalt różnej jakości. Docieram do Racławic, a właściwie do wsi Janowiczki. Jestem w miejscu, gdzie rozegrała się, bitwa Pod Racławicami.
Obecnie znajduje się tutaj m.in. Kopiec Kościuszki [nie zwiedzam go, gdyż go znam] oraz pomnik B. Głowackiego, chłopskiego bohatera bitwy.

Gdzieś w Racławicach, od niedawna znajduje się 9cio metrowa wieża, z której przy dobrej pogodzie widać Tatry. Wyszły jednak chmury, rezygnuję z jej szukania.

Wrażenie robią na mnie dwie tablice - mogiły walczących.

A zwłaszcza, duże samotne drzewo.

Rowerowo także jest tutaj przyjemnie. Wąska asfaltowa droga, i dwa ostre łuki, przy około 45ciu km.

Trochę dalej fragment leśny. Także ciekawy gdyż pagórkowaty.

Ogólnie mijam sporo kapliczek, kilka ciekawych kościołów.

Jest także fajna, prawie 2 km, droga przez pola.

Zwiedzam szlak, do Słomnik dojeżdżam przyjemnie, od strony Dworca PKP i na Rynek.

Teraz na wieś Niedźwiedź. Mam 51 km na liczniku. Wpadam na podmokłą polanę przy rzece Szreniawa. Postanawiam niestety odpuścić dalszą jazdę, gdyż zaraz będzie ciemno, a przede mną, dwa nieznane mi fragmenty leśne.

Wracam 19 km drogą 775. Zabrakło mi czasu na 30 km szlaku. Straciłem m.in podjazd pod największe wzniesienie okolicy, czyli pod Koniuszę.

W Niedzielę planowałem powrót rowerkiem do domu, czyli 130 km. Gdybym zwiedził brakujący fragment, zrobiłbym jakieś 165 km. Niestety pogoda w tym dniu była bezlitosna. Cały dzień był burzowy i wracam autem.
Ł3:126 km. [2376,4]
Dane wycieczki: 70.10 km (6.20 km teren), czas: 03:08 h, avg:22.37 km/h, prędkość maks: 54.40 km/h
Temperatura:30.0 HR max: (%) HR avg: (%) Kalorie: (kcal)

Takie dzikie wiejskie polne trasy w lato gdzie jeszcze skowronki ćwierkają to coś pięknego, od razu przypominają mi się dziecięce lata u babci na wsi ahhh :D. super trasa i fajowskie foty
Roadrunner1984
- 15:59 sobota, 21 sierpnia 2010 | linkuj
Piękne tereny bez dwóch zdań. Pozdro!
Yacek
- 06:37 środa, 18 sierpnia 2010 | linkuj
Chyba od roku wybieram się by pojeździć rowerem w okolicach Miechowa
Kajman
- 06:06 środa, 18 sierpnia 2010 | linkuj

Wpisz trzy pierwsze znaki ze słowa dwina