Rekord terenu. Miasteczko Śl. [Huta Cynku], Kalety, Świerklaniec + Pełne błotniki.

Piątek, 17 września 2010 | dodano: 17.09.2010Kategoria Ślad GPS
Początek jesieni zbliża się wielkimi krokami. Założyłem pełne błotniki, ale natrudziłem się z tym dłuższą chwilę [zjechany gwint w ramie]. Dziś test, czy błotniki się trzymają.

Wybieram się do lasu. (póki pogoda daje taką możliwość). Mam na celu, gdzie się da, wskakiwać na drogi gruntowe.

W miarę możliwości wybieram dukty, których nie mam oznaczonych na GPSie, dzięki temu wiem, że to mój pierwszy raz, w danym miejscu.

Nieoczekiwanie początkowo, trzymam się, głównie wąskich ścieżek.

Autostrad rowerowych nie brakuje.

Odbijam w kolejny wąski pagórkowaty walkway.

A poniżej, aktualny wygląd rowerka.

Kawałek jest nawet po bezdrożach.

Jadę na Miasteczko. Widać już kominy Huty Cynku. Zawsze pomykałem jakieś kilkaset metrów od niej, czas w końcu, przyjrzeć się jej z bliska.
Pokonuję wodną przeszkodę i już na miejscu. Trzeba zawrócić, bo nie ma dalszej drogi.

Szukam pewnej ścieżki, którą upatrzyłem sobie na google maps i wklepałem do GPSa.
Tymczasem okolica huty, wygląda średnio ciekawie.

I ostatnie spojrzenie na hutę.

Ciekawi mnie bardzo, czy pomiędzy ul. Dworcową w Miasteczku Śl., a ul. Rogowskiego w Kaletach, da się przekroczyć lasem biegnące tamtędy tory kolejowe. Docieram do miejsca, gdzie wg google maps powinno się to udać. Ale w rzeczywistości, nie ma tam przejazdu, a po torach też nie chcę.

Jadę w kierunku Kalet. Ciągle lasem.

Nie ma lekko, droga wznosi się. Jest tutaj w lesie, chyba tzw. Jurna Góra.

Było wcześniej trochę pochmurno. Teraz cudowne słońce.

Mała rundka po lesie. Wracam z powrotem.

Inną ścieżką leśną, praktycznie docieram, znowu pod hutę.

Przekraczam drogę 908 i szerokim duktem dalej przecinam las.

Znam tą okolicę, ale tego duktu jeszcze nie.

Co najmniej kilka razy widziałem samoloty, i kilkunastu grzybiarzy.

Czas wracać, dobrze znaną szeroką ścieżką.

61km, które dziś wykręciłem po lesie, to mój rekord dzienny jazdy w terenie.
Błotnik także dzielnie zniósł, błotne i piaszczyste fragmenty, a także co większe kamyczki.
Ł1:101,5 km. [2299,5]
Dane wycieczki: 84.20 km (61.10 km teren), czas: 04:49 h, avg:17.48 km/h, prędkość maks: 44.80 km/h
Temperatura:16.0 HR max:176 ( 90%) HR avg:135 ( 69%) Kalorie: 3755 (kcal)

Dynio. Trzecie oraz ostatnie zdjęcie, to szeroka droga gruntowa, która zaczyna się na rozjeździe dróg i przez 2,7km biegnie równolegle do drogi 912 w kierunku Żyglina Mapka, zaznaczony jej początek

Ogólnie polecam wjechać w las w Tarnowskich Górach od ulicy Grzybowej. I tak już do wyboru, cały las pomiędzy miejscowościami Mikołeska, a Kaletami.
Np wjechać w tym miejscu, mapka i kierować się na jez. Głęboki Dół i Mikołeskę.
P.S. Mapka nie ma zaznaczonych wielu dróg, bo ich jeszcze nie zaniosłem.
fredziomf
- 21:13 sobota, 18 września 2010 | linkuj
Te "autostrady" to gdzie są konkretnie ?
Dynio
- 19:49 sobota, 18 września 2010 | linkuj
DARIUSZ79 ilość terenu, widoczna po średniej.
djk71 dokładnie, choć bez GPSu, bym się chyba pogubił.
wolfik Piasku praktycznie nie ma. Tylko obok huty, przy drodze 908 trochę. Rewelacyjnie jeździ się trochę na lewo, na wysokości jeziora Głęboki Dół.
fredziomf
- 08:16 sobota, 18 września 2010 | linkuj
Fajna okolica, a dużo piasku tam?

Jak byłem w tamtej okolicy, tyle, że bliżej Lublińca, to piachu było sporo, oj sporo.
wolfik
- 07:43 sobota, 18 września 2010 | linkuj
Moje ulubione autostrady... Tam faktycznie można się włóczyć godzinami po terenie...
djk71
- 07:17 sobota, 18 września 2010 | linkuj
Ciekawe tereny odwiedziłeś i większości w terenie:) No i pogoda widzę była no coż gratulacje wyjazdu Pozdr
DARIUSZ79
- 05:31 sobota, 18 września 2010 | linkuj

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa aoree