Baszta, Kolej, Wojsko, Hałda i Las.

Poniedziałek, 15 listopada 2010 | dodano: 15.11.2010Kategoria Ślad GPS
Temp start 14,5 stopni, powrót 12.
Udało się wykorzystać niezłą pogodę. A mnie, ciągnie dziś do lasu.

Pierwszy cel, to znana mi Baszta, znajdująca się na wzniesieniu, pomiędzy Świerklańcem i Orzechem.

By do niej dojechać trzeba przemierzyć sady w Orzechu. Drogi gruntowe, chyba nie odkryte przez wielu, które dają trochę w kość.

Póki jeszcze stoi warto tu przyjechać, miejsce ma swój urok.

Kieruję się na Nowe Chechło. I znowu przez lekkie wzniesienie, do ulicy Widokowej w Świerklańcu.
Na horyzoncie, gdzie nie popatrzeć widać lasy.
(Mocno z prawej można wypatrzeć lotnisko Pyrzowice, na wprost kominy Huty Cynku w Miasteczku Śl, a na lewo widzimy kominy, znajdujące się w okolicy Śląskiego Centrum Hurtu w Tarnowskich Górach).

W Tarnowskich Górach, moją uwagę przykuwa "Przedszkole Bajkowy Zameczek"

Penetruję las w okolicy Kolejowej Stacji Towarowej - Tarnowskie Góry. Wiem, że część lasu zajęta jest przez Wojsko.

Dziś, nareszcie, znajduję drogę z Tarnowskich Gór do jeziora Chechło-Nakło, inaczej niż drogą 908. {Teraz nie trzeba będzie, jechać na centymetry po koleinach} Jadę bardzo blisko torów. Można przypatrzeć się infrastrukturze kolejowej.

Małymi i pagórkowatymi ścieżkami, docieram praktycznie pod jezioro.

Znam już las od strony ul. Kolejowej, czas na lewą stronę Stacji Towarowej, czyli za ul. Leśną. Poniżej w tle wieża wodna.

Jest tu bardziej dziko, znajduje się tu także ogromna i zielona hałda.

Krążę po lesie.

Większość ścieżek jest ślepa.

Wracam wpatrzony w niebo.

27 km po lesie, ale nie po prostych duktach leśnych, tylko w trochę trudniejszym terenie.
Ł1: 129,5 km [2529]
Dane wycieczki: 66.50 km (27.00 km teren), czas: 03:42 h, avg:17.97 km/h, prędkość maks: 46.40 km/h
Temperatura:14.0 HR max:184 ( 94%) HR avg:146 ( 74%) Kalorie: 2863 (kcal)

Z ciekawością oglądam Twoje zdjęcia z wycieczek rowerowych.Pozdrowienia.
sikorski33
- 23:00 poniedziałek, 22 listopada 2010 | linkuj
cyt:"zabytek po rodzinie Henckel von Donnersmarck. Z ruin zamku w Orzechu została tylko jedna z czterech baszt." za tekstem z forum link tutaj
fredziomf
- 18:52 środa, 17 listopada 2010 | linkuj
A po czym ta baszta pozostała?
Goofy601
- 18:36 środa, 17 listopada 2010 | linkuj
Niby wypadzik po okolicy a 66km jak złoto hehhe. Super pogoda i mega ciepło a ja w pracy byłem eh ;/ pozdro
Roadrunner1984
- 23:17 poniedziałek, 15 listopada 2010 | linkuj

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa oispi