Wycieczka zainspirowana przez Geocaching. Chrobakowe, Grodków

Wtorek, 25 stycznia 2011 | dodano: 25.01.2011Kategoria Ślad GPS
Gdy niedawno zmieniłem model GPSa, który używam na rowerze, zainteresowało mnie także co to jest, i na czym polega Geocaching.
Nie wiem czy wciągnie mnie szukanie skarbów, jednak już dziś widzę, że mapa ukrytych skarbów, może służyć, także jako kopalnia ciekawych miejsc i inspiracji na wycieczki rowerowe.

Dzięki mapce na stronie OpenCaching PL, wybrałem trzy ciekawe miejsca, które miały urozmaicić dzisiejszą jazdę.

Warunki zimowe. Razem z postojami, spędziłem ponad 3:40 godziny na powietrzu, w ciągle padającym śniegu.
Pierwszy cel, to Centrum mojego miasta.

Otóż przy ul. Piłsudskiego 5 (w miejscu po wielokroć przeze mnie mijanym) chcę zobaczyć "bytomskiego smoka", o którego istnieniu nie wiedziałem.
Oto i on:

Druga wybrana skrzynka geocache, znajduje się w Rogoźniku.
Jadę przez Dobieszowice, zatrzymując się dłużej przy A Jedynce.

Taka biała droga, jest dużo lepsza, od śnieżnej brei w mieście.

Docieram do drugiej skrzynki."Rogoźnik - Źródełko"

Na miejscu pełne zaskoczenie.

Kieruję się na Chrobakowice - i na jedną z niewielu dróg, której jeszcze nie znam, w tej okolicy.

Drogi na szczęście nie są oblodzone. Jedyny problem to brak hamulców z górki, i tańczący łańcuch po kasecie, gdy trzeba pod górę.

Przed Toporowicami odbijam w prawo. Przede mną wyczekiwany nieznany fragment.
Ku mojemu zdziwieniu, na jednym z skrzyżowań, odkrywam ciekawą kaplicę.

Jadę do Malinowic. Ale póki co wiatr, że głowę chce urwać, i ciągle lekko pruszy.
Małe wzniesienie za mną i jestem w Psarach. Tam na bocznej ulicy, odkrywam poniższą tablicę.

Do Grodkowa i trzeciej skrzynki już niedaleko. Ostatecznie docieram pod skrzynkę "Tam gdzie widać to czego nie widać"
Zgodnie z opisem, mam wypatrywać, oddalonego stamtąd o około 4.5km, Zamku w Będzinie. Początkowo go nie widzę, a widzialność dziś to ponad 6km.
Myślę sobie o co tu chodzi i po chwili dostaję ataku śmiechu.
Jest zamek.

Powrót męczący, ponieważ lekkie opady, od Wojkowic przekształcają się w śnieżycę.

Podjazdy wg SportTracks: 421, wg GPSa więcej.
Kadencja: avg 67,2, max 102,9.
Ł2:
Dane wycieczki: 58.70 km (15.60 km teren), czas: 03:07 h, avg:18.83 km/h, prędkość maks: 43.60 km/h
Temperatura:-2.0 HR max:175 ( 90%) HR avg:157 ( 81%) Kalorie: 1977 (kcal)

wolfik, kusiło. Jednakże -2 stopnie i śnieg zrobiły swoje, wrócę tam jeszcze i skarby będą moje, gdy będzie ciepło.
- 21:04 sobota, 29 stycznia 2011 | linkuj
Jak juz byłeś praktycznie na miejscu, to nie kusiło Cię by odnaleźć skarby?:)
wolfik
- 20:32 sobota, 29 stycznia 2011 | linkuj
Miejscówki to mam zamiar odkrywać, jakoś od kwietnia :)
A prawdziwy zamek, jest w ścisłym Centrum Będzina, został przeze mnie zwiedzony przed erą Bikestats :(
- 22:09 czwartek, 27 stycznia 2011 | linkuj
Fajny zameczek, jak piszesz to jest miniaturka. A gdzie prawdziwy? Ładnie opisałeś wycieczkę:) Pozdr.
sikorski33
- 21:50 czwartek, 27 stycznia 2011 | linkuj
Na Twoim blogu jak zwykle kopalnia pomysłów :) Na prawdę ciekawe miejscówki :)
Goofy601
- 21:20 czwartek, 27 stycznia 2011 | linkuj
marb fajna stronka. Ostatnie moje zdjęcie oczywiście przedstawia, miniaturkę Zamku Będzińskiego, która znajduje się w okolicy ul. Wojska Polskiego i Gródkowa. Jest to około 4,5 km w linii prostej, od właściwego zamku.
- 18:02 środa, 26 stycznia 2011 | linkuj
Zameczek wypas:)
Najlepsza jest taka jazda do celu.
kundello21
- 00:27 środa, 26 stycznia 2011 | linkuj
Fajna trasa, mam inspirację na wiosnę :)
makalu8
- 18:22 wtorek, 25 stycznia 2011 | linkuj
Pierwszorzędna relacja i dobry pomysł na wycieczkę rowerową
surf-removed
- 18:02 wtorek, 25 stycznia 2011 | linkuj
gwoli ścisłości skarbów nie znalazłem, bo nie szukałem. Zwiedziłem jedynie ciekawe miejsca, obok których schowano skarby.
- 18:00 wtorek, 25 stycznia 2011 | linkuj
Gratuluję odnalezienia 3 skarbów ;) Elegancka wycieczka
Wiatru w plecy!
biber
- 17:57 wtorek, 25 stycznia 2011 | linkuj

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa oprze