Przedwieczorna Księża Góra w Radzionkowie. Nowe ścieżki.

Poniedziałek, 11 kwietnia 2011 | dodano: 12.04.2011
Wybrałem się do Radzionkowa na Księżą Górę. Gdy dojechałem, myślę sobie coś tu jest nie tak.
Moim oczom ukazała się tablica unijna, z ogromną kwotą wydaną na park.

Rozglądam się i dostrzegam, iż w parku stworzono cztery ścieżki rowerowe.

Jadę, nową równiutką nawierzchnią asfaltową. Powstały nowe alejki, nowe ładne ławki i zwracające na siebie uwagę, czterokolorowe kwadraty z przebytą długością danej ścieżki rowerowej.

Zauważam dalej, część ścieżek to świetny asfalt, część to dobrze ubita gruntówka. Jest most i latarnie, a więc i wieczorem będzie tu jasno. A w latarniach ukryte zostały kamery.

Jest duży plac zabaw. Jego foto nr 1.

Co cieszy, to także plac zabaw typu siłownia (na drugim planie istniejący wcześniej, basen nie kryty).

Szczerze mówiąc ładnie, choć podobno z drzew czasem spadają gałązki.

W całym parku powstało mnóstwo ławek i stolików szachowych.

Park znajduje się nieopodal Rynku w Radzionkowie, jednak jest od niego położony około 40-65 metrów wyżej, można się tu zmęczyć. Są podjazdy i zjazdy. Co niektórzy szaleńcy pewnie potrafiliby tu przejechać 40 km/h. Na ścieżce rowerowej.

Dalej zauważam mini skatepark.

Są także rampy dla innych bikerów. Pamiętam wcześniej były tu dzikie hoopki, zrobione przez miejscowych zapaleńców.

Można i górą po moście.

Co ciekawe część parku pozostała dzika, taka jak była. Myślę tu o okolicy szlaków pieszych, oczku wodnym. Można po polanie dojechać do Kopca Wyzwolenia i na Piekary Śląskie.

A oto dawne boisko na Księżej Górze.

Z dwóch bramek została jedna, po bokach są ławeczki, a środkiem ścieżka rowerowa.

Jak to się mówi Radzionkowowi gratulujemy ładnego parku, miejsca dobrego dla wszystkich, rowerzystów, biegaczy i starszych osób.

Ł2a:
Dane wycieczki: 28.50 km (6.30 km teren), czas: 01:44 h, avg:16.44 km/h, prędkość maks: 51.34 km/h
Temperatura:12.0 HR max: (%) HR avg: (%) Kalorie: (kcal)

stara księża góra miała to cos teraz już nie ma ale teraz tam jest tak sportowo i dobrze się tam spaceruje bo bbuty czyste zostają ;pp
Gość - 17:42 środa, 8 sierpnia 2012 | linkuj
Przejechałem przez ten park i bardzo mi się spodobał ale jeszcze dokładnie go nie zwiedziłem a zapowiada się ciekawie . Ładne zdjęcia
Roadrunner1984
- 14:28 środa, 13 kwietnia 2011 | linkuj
Bardzo fajnie to wyglada:) wow:)
ememka
- 09:00 wtorek, 12 kwietnia 2011 | linkuj
Rany, rewelacja! Jechałem w niedzielę na Kopiec Wyzwolenia i podziwiałem właśnie te rampy. Ale że cały park został tak urowerowiony to nie wiedziałem :)
Goofy601
- 08:49 wtorek, 12 kwietnia 2011 | linkuj
Park jak ta lala.
donremigio
- 08:32 wtorek, 12 kwietnia 2011 | linkuj
Fantastyczna miejsce, jestem pod wrażeniem:)
Kajman
- 06:32 wtorek, 12 kwietnia 2011 | linkuj
rewitalizacja wyszła parkowi in plus - widać, ze ten, kto się za to wziął, dokładnie przysłuchał się postulatom mieszkańców, bo wyszło to kapitalnie! najważniejsze, że nie ma kostki :) k4r3l - 04:26 wtorek, 12 kwietnia 2011 | linkuj

Wpisz trzy pierwsze znaki ze słowa yciam