Rozkówka, Parciana, Grodziecki Las, Łagisza.

Poniedziałek, 18 kwietnia 2011 | dodano: 21.04.2011Kategoria Ślad GPS
W końcu zrzuciłem z roweru błotniki i bagażnik. Już po kilkuset metrach podniosłem także siodełko, które zawsze obniżam na czas zimy. W końcu jak się popatrzy na rower to widać, że to już połowa kwietnia.

Jeszcze nie przywykłem się lekko ubierać, jest mi za ciepło.

Z ciekawszych rzeczy dziś:

Wzniesienie o nazwie Parciana w Gródkowie.

Trzeba było pokonać około 38 metrów w górę, bez przystanku na płyny nie dałem rady.

Kolejna ciekawostka odkryta dzięki geocaching'owi. Cytuję za tekstem ze strony skrzynki:
Otóż na wzniesieniu tym, w okresie międzywojennym działało Koło Szybowcowe LOPP. Podczas II Wojny Światowej Niemcy zajęli budynek i szkolili w nim pilotów Luftwaffe. Po zakończeniu wojny klub kontynuował swoją działalność. W 1949r. koło szybowcowe zostało zamknięte.
Dziś pozostały ruiny.

Około 349 metrowa Parciana to także widoki. Zwłaszcza ten na pierwszą cementownię w Polsce i piątą na Świecie.

Zjeżdżam polną drogą, ląduję pod Cementownią Grodziec. Wstęp wzbroniony.

W drodze do lasu strzelam fotkę ptaszkowi.

Pozostaje odkryć, ostatnią zaplanowaną na dziś ciekawostkę.

Cytuję za stroną skrzynki:
"Kopalnia "Mars" była największą kopalnią węgla w Łagiszy. Uruchomiona w 1921 r. Eksploatowała na głębokości 40-95 m. Złoże udostępnione było upadowymi i szybem wentylacyjnym. Pokłady węgla wybierano systemem filarowym, filarowo-zabierkowym i komorowym z zawałem stropu. Kopalnia posiadała maszyny elektryczne, urządzenia wentylacyjne i odwadniające. Sortownia wyposażona była w płuczkę. Z uwagi na czysty i dobry jakościowo węgiel, z kopalni "Mars" chętnie nabywali go indywidualni odbiorcy furmankami. Kopalnia "Mars" jako odrębna jednostka była czynna do czerwca 1945 r., kiedy przyłączono ją do kopalni "Paryż" w Dąbrowie Górniczej. "Mars" była ostatnią kopalnią węgla na terenie Łagiszy".

Od razu uprzedzam, tunel jest zalany, nic tam nie znajdziecie.
Ł2a:
Dane wycieczki: 62.80 km (10.00 km teren), czas: 03:04 h, avg:20.48 km/h, prędkość maks: 51.82 km/h
Temperatura:19.0 HR max: (%) HR avg: (%) Kalorie: (kcal)

Ten ptaszor był prawdziwy :P:P:P:P:P , Fajny ten tunel , szkoda ze taki krótki ;/ wycieczka super . Pozdrawiam
Roadrunner1984
- 09:40 piątek, 22 kwietnia 2011 | linkuj
Łatwiej mi panować nad rowerem na śniegu i w trudnych warunkach. Wydaje mi się, że w ewentualne poślizgi także trudniej wpaść.
fredziomf
- 19:51 czwartek, 21 kwietnia 2011 | linkuj
Ładne zdjęcia, takie czyściutkie.
Dlaczego obniżasz siodełko na czas zimy? To bardzo niezdrowe dla kolan.
vanhelsing
- 19:42 czwartek, 21 kwietnia 2011 | linkuj
super wycieczka zreszta ty zawsze masz ciekawe trasy :)
codeisred
- 18:59 czwartek, 21 kwietnia 2011 | linkuj

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa iwkaz