Bytom na 6. Trasa nr 6, Postindustrianla - Rowerowa; 20 000 km na BS

Wtorek, 26 kwietnia 2011 | dodano: 27.04.2011
Wpadła mi w ręce kieszonkowa broszurka, mapka pt.:"Bytom na 6". Jest to promocja 6 tras turystycznych po Bytomiu, z czego ostatnia szósta, jest oznaczona jako rowerowa i nią się dziś zainteresowałem.

Cytuję za broszurką:
Postindustrialna - Rowerowa
Tą trasę wymyślono z wysokości siodełka rowerowego. W 2009 roku w ramach projektu "Alternatif Turistik" mieszkańcy i sympatycy Bytomia poznawali jego dziedzictwo przemysłowe. Tak zrodziła się koncepcja trasy nr 6.
Pokazuje ona pierwszy w Polsce loft, czyli wielkie mieszkanie urządzone w dawnym obiekcie przemysłowym (Bolko Loft), pozostałości huty "Bobrek", szyb "Krystyna" kopalni "Szombierki", ciekawą architekturę elektrowni "Szombierki" i fragment niegdyś dwustukilometrowej - sieci Górnośląskich Kolei Wąskotorowych, ze stacyjką i lokomotywownią Bytom Karb - Wąskotorowa.

Oto mój przejazd zarejestrowany GPSem.

Ponieważ jazda odbyła się wieczorem, po mokrym mieście skupiłem się na jeździe. Zabraknie więc zdjęć i opisu ciekawszych miejsc na trasie, a tych jest przynajmniej kilka.
Ruszam z Rynku.
Fontanna na Bytomskim Rynku - wieczorem © fredziomf

Nietypowym miejscem obok którego przejedziemy jest zapewne Bolko_Loft mh1. Tutaj KLIK zobaczysz reportaż na temat tego miejsca.

Rowerowo trasa prowadzi przyjemnie ul. Woźniaka. W Parku miejskim napotkałem raz, góra dwa razy schody na swojej drodze, także można go pokonać bez większych problemów. Przed Urzędem Skarbowym należy skorzystać z przejścia dla pieszych i jechać chodnikiem i ścieżką rowerową na Karbiu.
Trasa prowadzi nas przez 170 metrów pod prąd ulicą Olszewskiego. Pod Elektrownię Szombierki, także dojedziemy przyjemnie chodnikiem, jakości lepszej niż nie jedna ścieżka rowerowa.
Trochę nie rozumiem, dlaczego pod szyb Krystyna sugerują jechać przez 2km ruchliwą ul. Zabrzańską, gdzie dystans ten można by pokonać ulicami osiedlowymi.
Ostatnia wpadka to sugestia by jechać ulicą Rostka, która obecnie stała się ulicą jednokierunkową.

Ogólnie jednak była to przyjemna ponad 18km trasa.

No i tak na marginesie, 20 000km z BS przełamane.
Ł2a:
Dane wycieczki: 22.20 km (0.00 km teren), czas: 01:13 h, avg:18.25 km/h, prędkość maks: 38.00 km/h
Temperatura:13.0 HR max: (%) HR avg: (%) Kalorie: (kcal)

Fajnie wyszła ta fontanna hehehe Pozdro z Gdyni
Roadrunner1984
- 10:35 czwartek, 28 kwietnia 2011 | linkuj
Dzięki Wam wszystkim za gratulacje.
fredziomf
- 18:57 środa, 27 kwietnia 2011 | linkuj
Gratulacje, następnych "20" i wiatru w plecy!
biber
- 18:37 środa, 27 kwietnia 2011 | linkuj
Brawo za przepedałowane kilometry. Kiedy wydawano "broszurę" ulica Rostka była jezdnią dwukierunkową.
Dynio
- 09:49 środa, 27 kwietnia 2011 | linkuj
Powinieneś na marginesie dodać 20 000 km po fantastycznych trasach, świetnie opisanych:)
Gratulacje:)
Kajman
- 06:18 środa, 27 kwietnia 2011 | linkuj
Kawał dystansu, gratuluję.
silvian
- 05:20 środa, 27 kwietnia 2011 | linkuj

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa obiek