Wypożyczalnia rowerów w Bytomiu. Ecobike, czyli wycieczka rowerem elektrycznym.

Niedziela, 29 maja 2011 | dodano: 29.05.2011
Ostatnio w okolicy powstało kilka wypożyczalni rowerów, a Bytom był chyba pierwszym takim miastem.
Dziś i ja skorzystałem z wypożyczalni, znajdującej się na terenie boisk Torkacik, w bytomskim parku. Torkacik znajduje się nieopodal Muszli Koncertowej i naprzeciw Urzędu Miasta. Strona o wypożyczalni [Wybierz Usługi>Wypożyczalnia rowerów].

Po godzinie 10ej za 10,60 złotych, wykupiłem rower do godziny 18ej. {od czerwca będzie można wypożyczać w godzinach 9-21}
Po zostawieniu, zwracanej potem kaucji wynoszącej 100zł, otrzymałem Ecobike. Dokładnie model Eco Town o wartości około 3000-3400 złotych.

Moja pierwsza styczność z takim wynalazkiem. Do jazdy zaprosiłem mamę.

Na lewej rączce mamy wskaźnik zużycia baterii oraz możliwość wyboru trzech poziomów wspomagania jazdy.

Na prawej rączce magiczny czerwony przycisk.

W zależności czy jest on wciśnięty, albo sami przyśpieszamy manetką gazu, albo jedynie jesteśmy wspomagani automatycznie co pewien czas, przeważnie na podjazdach.

Rower waży około 26,5 kilograma.

Na ulicy Kluczborskiej mijamy rowerową ekipę z okolic Tychów, która wraca z pielgrzymki do Piekar Śląskich.

Dystans 21.4 km zrobiłem Meridą, a mama Ecobike'm. Mama zadowolona.

Ja dodatkowo poszalałem sobie rowerem elektrycznym, jeszcze jakieś 7 kilometrów.
Ciekawe doznania, choć bateria na koniec wskazywała LOW. Spadł mi także dwa razy łańcuch, ale to może kwestia pojedynczego modelu.

Ł2b:
Dane wycieczki: 21.40 km (2.00 km teren), czas: 02:15 h, avg:9.51 km/h, prędkość maks: 36.67 km/h
Temperatura: HR max: (%) HR avg: (%) Kalorie: (kcal)

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa aoree